Rakentelin technomenin ulostulo combinerin piirilevystä jyrsimällä 90 deg 3dB hybridin. Ehjänä olevasta pinta maa-alaueesta riittää 2-3 hybridiin. Ohessa mitat, mitatut S11/S21 kuvat ja aplakki tiedosto. Aplakki simulaatio ja todellisuuden mitat eivät aivan täsmää - ilmeisesti arvasin ERn väärin? Hybridin mitat ovat 50 ohm liuskan leveys 3.5mm, 35 ohm liuskan leveys 5.75mm ja renkaan sisämitat 33x33mm. Setupilla 4 modulia rinnakkain + 1 ohjaamassa + 1 BLF2043F LDMOS vahvistin nokilla irtoaa joku 300W out, ohjauksella 0.5W in. Inputti puolella on pelkkiä keraami kombinereita, ulostulossa on kaksi kpl keraami kombinereita ja viimeinen kombineri on se piirilevystä jyrsitty 90 deg neliö hybridi. Käyttöjännite 28 VDC ja biasia joku 750mA per moduli. En tarkistanut piirikoneella kombineripuun vastetta tai yksittäisten modulien vasteita - kunhan veistelin mikroliuskat katsomalla toisesta modulista mallia, kolvasin osat paikalleen ja laitoin sähköä sisään. Eforen 24VDC 50A powerista saa käyttöjännitettä nostettua kiertämällä maalilla sinetöityjä trimmereitä myötäpäivään. Tasan kolme kierosta myötäpäivään kummastakin modulista nostaa käyttöjännitteen johonkin 28.3 V:iin. Etuseinän DC output ok ledit sammuvat jossain kohtaa - ilmeisesti modulissa oleva toinen trimmeri vaikuttaa näihin. En asiaa kuitenkaan kokeillut. Jos nostat käyttöjännitettä saattaa vahvistimen käyttöjännite suoja laueta. Suojan laukeamis aluetta on helppo siirtää ylöspäin vaihtamalla yhtä vastusta oparikytkennässä. Lisäksi otin takaseinän 9 piikkiseen D-liittimeen lähdöt fwd ja rev tehonmittauksesta, summary fault lähdön ja ptt:n. Tehomittari näyttää kääntämällä kytkintä fwd ja rev tehoa sekä ledistä näkee onko summary fault sulkenut vahvistimen. Suuntakytkin ei oikein toimi 1,3 GHz eli SWR suojaa en saanut kunnolla toimimaan. Muut suojaukset eli käyttöjännite ja lämpötila on käytössä. Kirjoittaja ei tietty ota mitään vastuuta näidän ohjeiden oikeellisuudesta. 300W RF tehoa 1,3 GHz on kohtuullisen paljon eli tiettyä varovaisuutta on syytä noudattaa. Ari OH3LWP 25.2.2003